2014. január 30., csütörtök

Bemutatkozik a... (3)

Pósa Lajos Emlékév

(Ez egy kicsit rendkívüli és tán furcsa cikkecske, mondhatni inkább link-gyűjtemény, de érdemes a színessel kiemelt szavakra kattintani, nagyon érdekes oldalakra juthat el a kedves olvasó...)

Kép forrása
Itt van, itt Az Én Ujságom!
Csakhogy itt van, régen várom.
Napkeletről tündér hozta,
Ez aztán a kedves posta!

Tele dallal, tele képpel,
Telistele szép mesékkel.
Mese, mese, tarka szárnyon,
Fogjátok meg, el ne szálljon!

(Pósa Lajos, 1889. december 15.)


A dolog úgy történt, hogy még tavaly novemberben kaptam az fb-n egy üzenetet Pósa Judittól, melyben egy hivatkozás a Pósa Lajos Emlékbizottság közösségi oldalára vitt. Akkor nem sokat foglalkoztam az egésszel, gondoltam majd ennek is eljön az ideje...
Tegnap aztán a szemem elé került egy meghívó, amely január 31-ére a budapesti Petőfi Irodalmi Múzeumba invitálja az érdeklődőket a Pósa Lajos Emlékév Országos Megnyitójára.
Kicsivel később felfedeztem, hogy Rimaszombatban február 14-én délután 17.00 órakor kerül sor az Emlékév megnyitójára.

Aki hirtelen nem tudja ki is az a Pósa Lajos, az ezen az oldalon röviden elolvashatja.

Aki ennél mélyebben szeretne elmerülni az életműben, annak szíves figyelmébe ajánlom Kun Miklós Jenő Pósa-kutató rendkívül izgalmas és tartalmas honlapját, gazdag képanyaggal, letölthető dokumentumokkal, versekkel, az Én újságom cikkeivel, egyszóval egy valódi kincsestárral!

Kellemes nézelődést és emlékezést kívánok!

frissítés (jan. 30. este):  ezen a linken élőben is követhető az Emlékév budapesti megnyitója

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése