2015. március 26., csütörtök

Kármán Napos morfondír

Ez a szokatlan cím annak a következménye, hogy kb. háromszor kezdtem el írni egy bejegyzést, aztán végül harmadszor is kitöröltem. Azon morfondírozok itt már órák óta, hogy javában zajlik a losonci Kármán Napok, március 15-én valahonnan előkerült itt Losoncon sok-sok ember:

2015. március 15. Losoncon (Kép forrása)

tömve volt a Vigadó nagyterme (még a karzat is, hurrá-hurrá), ma meg az üres széksorokat néztük az Alapiskola Kármán-termében (kép lent).

2015. március 26. szintén Losoncon (Kép forrása)

Tisztában vagyok vele, hogy különbség egy olyan ünnepi műsor, ahol a család eljön és megnézi a csemeték produkcióját, és egy olyan előadás, ahol egyetlen ember kiáll és képekkel illusztrálva mondja a magáét... Petőfi Sándorról.


No de lássuk csak a műsorokat sorban, először a Kármán József Színház DALOS ÉTLAP című produkciója szerepel a meghívón. Az március 7-én olyan nagy népszerűségnek örvendett, hogy a társulat március 19-én a produkciót megismételte. Ismét sokan voltak rá kíváncsiak a Lehár Kávéházban.

Dalos étlap 2015. március 19-én (Kép forrása)

Március 17-én kiállítás nyílt a Kármán József Alapiskola és Óvoda Kármán-termében. Elkövetője Böszörményi István, témája a losonci református templom. Az első sorban a fellépő kórus tagjai ülnek, tehát ők kötelezően szaporították a nézők számát...

Kiállítás megnyitója március 17-én (Kép forrása)

Március 19-én Farkas Ottó tartott könyvbemutatót ismét a Kármán-teremben. Mondjuk egy órával később kezdődött a Lehárban a Dalos étlap, nyilvánvalóan nem lehet ott az ember mindenhol...

Farkas Ottó könyvbemutatója március 19-én (Kép forrása)

(A meghívóban szereplő szavalóversenyeket itt nem említem meg, azokra eleve azok mennek, akiknek dolga van vele...)

Amiért mindezeket eddig leírtam: állandóan azt hajtogatják itt körülöttem a sokat próbált harcostársak, hogy Losoncon a magyarok elfogytak, nincsenek, nem mozdíthatók ki, nem érdeklődnek. Március 15-én ezek szerint ennyi sok ember hajlandó volt vidékről beutazni ide? Képes vagyok ezt hinni...

Vár még ránk 3 rendezvény, abból az egyik mindjárt most szombaton. Március 28-án Mikó István utazik el ide hozzánk, hogy személyesen megtapasztalhassuk ennek a népszerű és közismert színművésznek a varázsát. (Aki esetleg megnézte vele a közelmúltban Salgótarjánban a Hazatérést, az tudja miről beszélek.) Jegyek a SVEJK VAGYOK című produkcióra még mindig kaphatók, akár szombat délig is megvásárolhatók elővételben a felsorolt helyeken, ráadásul az előadás végén négy néző egy-egy sörös ajándékcsomagot is hazavihet a remek színházi élményen kívül... Kedvezményesen taxizhat oda és vissza... Soroljam?

Április is tele lesz mindenféle érdekes és izgalmas eseménnyel, ezekből kettő bekerült a Kármán Napos meghívóba is: április 9-én ismét Losonc szeretlek vetélkedő 17.00 órától az Alapiskola Kármán-termében, majd április 11-én irodalmi délután a költészet napja alkalmából Szászi Zoltánnal és Mizser Attilával 16.00 órától a Szabó Gyula Emlékházban.
Kérdem én: tényleg húzzuk le a rolót? Megbeszélhetnénk! Amíg még van kivel...
(Amúgy a képeknél a bejelölt forrásokra kattintva fotóalbumok nyílnak, ott további képek nézegethetők...)

...morfondír vége. kezdődhet a beszélgetés...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése