2016. január 5., kedd

ÉLÉS-TÁR: almaecet

A karácsonyi és szilveszteri dőzsölések után ideje lesz egy kicsit az egészségünkkel is foglalkozni, ehhez remek segítséget nyújthat például az almaecet.
Szabó Klári barátném, akinek köszönhetően az ÉLÉS-TÁR rovat életre kelt, még ősszel készített almából ecetet, de akár most is nekiláthatunk.
Böngésztem kicsit a világhálón, egyesek szerint almaecet csak hibátlan bioalmából készíthető, almamust, sörélesztő és egyéb csalafintaságok segítségével, mások szerint az almahéj, almacsutka és hibás alma is bátran felhasználható a készítése során.
De lássuk, Klári miképp birkózott meg a feladattal:

Szabóék almaecete. Tavalyi :-)

"Almaecetet először készítettem.
Emlékszem, valamikor sok mindenből előállították és ma már tudjuk, mennyire jó hatása van az egészségre is.
Szerintem csak türelem kell hozzá és persze alapanyag.
Most almából és körtéből készítettem.

Apróra vágott gyümölcs, annyi víz ami épp ellepi, és némi cukor kell hozzá.

Nagyjából 10 nap után szépen savasodott, akkor átszűrtem és terítővel letakartam.
10 héten át állt és ecetesedett, szépen kialakult az ecetágy rajta, majd a 10-ik hét után leszűrtem újból és kis üvegekbe tettem.
Kis címkével, kecses kis üvegekben nagyon szép, akár ajándéknak is."

Az almaecet jótékonyan hat az emésztésre, az ízületekre, méregtelenít, fertőtlenít, ápolhatjuk vele bőrünket, hajunkat, de akár takaríthatunk is. Egy rakás vitamint, nyomelemeket tartalmaz. Érdemes kipróbálni!

További recepteket, ötleteket, gondolatokat a losoncianziksz@gmail.com e-mail címre várok, hiszen ezt az ÉLÉS-TÁRAT közösen szerkesztjük!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése