2017. február 22., szerda

Könyvajánló 170

A Phoenix Könyvesbolt e heti könyvajánlójában könnyedebb témákhoz nyúlt, egy könyv a hölgyeknek CD melléklettel és egy könyv az uraknak, mert megérdemlik :-)
Olvasunk mi eleget? Olvassunk!

Koncz Dezső
Sztárok és sztorik 
Cserháti Zsuzsa: Kamasz szerelem - CD melléklet

Asz-Ko Média Kft., 2010

"Hihetetlen, mennyi minden történt életemben, mígnem eljutottam ennek a könyvnek a megjelenéséig. Úgy negyven éve filmezni kezdtem tizenéves hévvel.
Aztán egy nagy váltással jött a sport. A mozgás, a lendület kezdett érdekelni, s vele együtt az emberek. Több lap következett, a végállomást a Pajtás jelentette. Ekkor már írtam is cikkeket elsősorban zenészekről, a SZTÁROKRÓL! Megismertem pályájukat, életüket, nehézségeiket, örömeiket, s ha szorosnak nem is nevezhető, barátságok alakultak a legtöbb esetben. Abban az időben hihetetlen mennyiségű koncerten voltam hivatalból is, de szórakozásnak is tekintettem az eseményeket.
Több könnyűzenei műsort készíthettem éveken keresztül, de leginkább a Sztárbarangoló című produkciót szerettem, hiszen ez arról szólt, hogy egy-egy "kedvencemet" elvittem szép vidéki városaink egyikébe, és ebből készült egy harmincperces film.
A fotózás akkor valahogy kimaradt az életemből. El is felejtettem, hogy azzal kezdtem pályafutásom a médiában. Ma is "verem a fejem a falba" a megismételhetetlen, csodás pillanatok elszalasztásáért. Cserháti Zsuzsa, Gregor József egész napot szánt rám életéből. A filmek elkészültek, gyönyörűek, nem nekem, hanem az igazi sztáregyéniségeknek köszönhetően. Aztán eljött az a pillanat, amikor az egyik kirándulás alkalmával a kamera mellett már fényképezőgép is lógott az oldalamon. A sétákon, beszélgetéseken az emberek jobban "megnyíltak", a reakciók őszintébbek voltak, mint egy nagy stábbal körülvett produkció esetében. Remélem, ez látszik a fotókon.
Természetesen az utóbbi időben tudatosan jártam koncertekre fényképezőgépem társaságában. Ezeket az élményeket igyekeztem megosztani mindazokkal, akik kezükbe veszik könyvemet. Köszönettel tartozom azoknak a művészeknek, akik elmondták nekem kedves történetüket és engedték, hogy fotózzam őket."
(Koncz Dezső)

A kötetet a CD melléklettel együtt a Phoenix Könyvesboltban 14 euróért vásárolhatjuk meg.

Koncz Dezső
Sztárok és sztorik 4.
Sportolók

Limes Holding Zrt., 2014

1953. március 8-án születtem Pécsett. Egész életemre nézve meghatározó volt, hogy gyermeki éveimet és ifjú koromat Csobánkán töltöttem, romantikus környezetben. Fényképeztem növényt, bogarat, tájat s mindent, ami csak elém került. Az első időkben valahogy az ember kimaradt az állandóan a nyakamban lógó fényképezőgép objektív látóköréből. Végzett gyógypedagógusként kezdtem el testnevelést tanítani. Versenyekre jártunk tanítványaimmal és természetesen készültek fotók is bőven. Az elkészült képek sikere teljesen a sportfotózás felé fordított. Felszerelésemet az ennek megfelelő objektív rendszerek irányában fejlesztettem. Szinte a keresetem teljes egészét elköltöttem megtalálva a megfelelő gépet, teleobjektívet. Elkezdtem járni a falusi focimeccsektől kezdve a rangosabb sportversenyekig, már ahová amatőrként beengedtek. Szinte a második, vagy harmadik fotópályázatokra küldött képeim közül az egyik egy rangos nemzetközi mezőnyben nyert. Két hét alatt az akkori Képes Sport külső munkatársaként kaptam feladatokat, s közelről nézhettem a szakma legnagyobbjait. A „szerelem” pillanatok alatt kialakult, s az óta is tart. A könyv, amit az olvasó a kezében tart ennek legszebb gyümölcse. Koncz Dezső

Ez a kötet is 14 euróért kapható a Phoenix Könyvesboltban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése